Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Poradnik Kupującego


PORADNIK KUPUJĄCEGO
- INFORMACJE UŁATWIAJĄCE SFINALIZOWANIE TRANSAKCJI
oraz PROCEDURĘ ZWROTU CZY REKLAMACJI




Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątpliwości związane z przebiegiem transakcji oraz ewentualnymi zwrotami czy reklamacjami towarów.

ZAKUP i PRZESYŁKA
  1. Po dodaniu wybranych przedmiotów do "koszyka" w drugim kroku procesu składania zamówienia należy wybrać sposób płatności i podmiot doręczający (Poczta Polska lub firma kurierska GLS). Opcje dostawy i ceny dostawy w danej opcji mogą się różnić w zależności od rodzaju zakupionego towaru. Są one zawsze podane w 2 kroku składania zamówienia "Dostawa i płatności".
  2. Dostępne są następujące formy płatności:
    1. przedpłata przelewem na konto 23 1240 5497 1111 0010 8274 3881 (Bank Pekao S.A.). W tytule przelewu należy podać tylko i wyłącznie nr seryjny zamówienia otrzymany w e-mailu z naszego systemu do 15 minut od dokonania zakupu.
      Na płatność Sprzedawca oczekuje 14 dni od zakupu. Po upływie tego terminu transakcja zostaje anulowana.
    2. płatność za pobraniem - cenę zamówionego towaru powiększoną o koszt wysyłki uiścić należy przy odbiorze paczki u kuriera lub listonosza.
  3. W 3 kroku procesu składania zamówienia "Potwierdzenie danych" Kupujący powinien:
    • Sprawdzić poprawność danych bilingowych i w razie potrzeby dokonać ich korekty
    • Sprawdzić poprawność adresu dostawy i w razie potrzeby dokonać jego korekty
    • Sprawdzić poprawność danych kontaktowych i w razie potrzeby dokonać ich korekty
    • Sprawdzić listę produktów w zamówieniu i w razie potrzeby dokonać ich korekty
    • Sprawdzić wybraną przez siebie formę dostawy i płatności i w razie potrzeby dokonać ich zmiany
    • Dodać uwagę dla osoby realizującej zamówienie (tylko w przypadku, gdy taka notatka jest niezbędna do prawidłowej realizacji zamówienia)
    • Zatwierdzić prawidłowość wszystkich powyższych danych i złożyć zamówienie poprzez klikniecie na "Złóż zamówienie"
  4. W przypadku wyboru zapłaty w opcji przedpłaty na konto paczka wysyłana jest w dniu zaksięgowania pieniędzy na koncie Sprzedawcy do godz. 13.00. W przypadku płatności zaksięgowanej po godz. 13.00, paczki są wysyłane następnego dnia roboczego. Przypominamy, że tylko w przypadku dokonania płatności z tego samego banku, w którym znajduje się konto Sprzedawcy, pieniądze są księgowane natychmiast. Przy przelewach z innych banków albo wpłacie na poczcie pieniądze księgowane są czasami nawet po kilku dniach.
    Jeżeli przedmiot będzie zakupiony z formą płatności "Za pobraniem" i zakup będzie potwierdzony w w/w sposób do godz. 13.00, paczka zostanie nadana tego samego dnia roboczego. Przy zakupie i wyborze opcji już po godz. 13.00, wysyłka następuje kolejnego dnia roboczego.
  5. Paczki wysyłane są Pocztą Polską lub firmą kurierską GLS. W obydwu przypadkach teoretycznie powinny być u Kupującego na następny dzień roboczy po wysyłce. Jednocześnie przypominamy, że żadna z tych opcji dostawy nie jest usługą gwarantującą doręczenie przesyłki na następny dzień roboczy a jedynie podawany jest orientacyjny czas doręczenia.
  6. Bardzo pomocny jest telefon kontaktowy do adresata (najlepiej numer na telefon komórkowy). Znacznie przyspiesza to doręczenie paczki a czasami bez niego takie doręczenie jest niemożliwe. Dlatego przypominamy o aktualizacji danych w profilu Kupującego lub w procesie składania danego zamówienia.
  7. Jeżeli w odpowiednim polu adresu dostawy Kupujący nie wskaże innego adresu dostarczenia towaru - zostanie on wysłany na dane bilingowe Kupującego. Dla zmiany adresu doręczenia paczki na inny niż dane bilingowe Kupującego nie jest wystarczające podanie go w tytule przelewu, danych do faktury albo w inny sposób.
  8. Sprzedawca nie ma możliwości ustalenia z firmą doręczającą godziny przyjazdu do Adresata ani zapewnienia kontaktu telefonicznego kuriera przed próbą doręczenia paczki.

  9. ZALECANY SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY ODBIORZE PACZKI OD KURIERA GLS
    • Podpisać list przewozowy i zapłacić pobrania (o ile paczka była za pobraniem wysłana)
    • Bezpośrednio po wykonaniu czynnościach z punktu powyższego, osoba odbierająca paczkę w obecności kuriera doręczającego powinna sprawdzić jej zawartość pod względem zgodności z zamówieniem i ewentualnych uszkodzeń.
    • Jeżeli z zawartością paczki jest wszystko w porządku (towar zgodny z zamówieniem i nieuszkodzony) kurier odjeżdża i poniższe punkty już nie mają znaczenia.
    • W przypadku stwierdzenia zawartości paczki niezgodnej z zamówieniem lub uszkodzonej zawartości prosimy spisać protokół szkody wraz z kurierem, w którym opisuje się dokładnie uszkodzenie lub niezgodność, sposób zapakowania paczki itp. Ważne jest tutaj, aby data i godzina zgłoszenia szkody była dokładnie taka sama jak data i godzina odbioru paczki oraz wpisana forma zgłoszenia szkody "Przy odbiorze". Pod protokołem powinien podpisać się zarówno odbiorca jak i kurier. Protokół ten powinien być sporządzony w 2 egzemplarzach, z czego jeden pozostaje u odbiorcy a drugi zabiera kurier. Jeżeli kurier akurat nie ma przy sobie stosownego protokołu szkody - powinien spisać oświadczenie i zostawić je u adresata. Następnie powinni ustalić termin, kiedy kurier przyjedzie z właściwym druczkiem protokołu szkody w celu jego wypełnienia.
    • Wpisać na liście przewozowym uwagę, że towar był uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem i spisano protokół szkody
    • Skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez e-mail podając w nim swój login oraz nr zamówienia i opisując dokładnie całe zajście i propozycję rozwiązania problemu (w tym żądanie / roszczenie)
    • Czekać na odpowiedź od obsługi sklepu Sprzedawcy, gdzie zostanie podana dalsza procedura
    • Skontrolowanie zawartości paczki chroni Kupującego i ułatwia przebieg procedury reklamacyjnej. Warto pouczyć o tym osobę odbierającą przesyłkę.
  10. Koszty wysyłki towarów są zawsze podane w drugim kroku procesu składania zamówienia "Dostawa i płatności" i nie podlegają negocjacjom. Koszty te mogą być wyższe od pobieranych przez Pocztę Polską czy kuriera z uwagi na konieczność poniesienia kosztów zapakowania, a często i zabezpieczenia towaru.
  11. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT. Link do jej pobrania wysyłany jest automatycznie na adres e-mail z danych nabywcy w momencie wysłania paczki.
  12. Jeżeli wystawiona przez Sprzedawcę faktura zawiera błędy np. w numerze NIP, nazwie firmy itp., wystarczy że Kupujący poinformuje o tym fakcie e-mailem Sprzedawcę. Nie ma obowiązku przesyłania noty korygującej. Natomiast poprawa danych przez Sprzedawcę na już wystawionej fakturze VAT i powtórny wydruk takiej faktury jest niemożliwy.

  13. ZWROT
  14. W przypadku zwrotu znacznie ułatwia Sprzedawcy całą procedurę, jeżeli Kupujący odeśle towar razem z kopią ksero faktury i krótkim pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, numerem zamówienia oraz ewentualnie numerem rachunku bankowego na który ma zostać zwrócona kwota. Należy odesłać to na adres Sprzedawcy.
  15. Sprzedawca wystawi korektę faktury i wyśle link do jej pobrania na adres e-mail podany przez nabywcę przy składaniu zamówienia. Wystarczy, że nabywca kliknie w przesłany link i pobierze korektę. W takim przypadku nie ma potrzeby odsyłania jej do Sprzedawcy. Jeżeli jednak nabywca życzy sobie korektę faktury VAT w formie papierowej, swoje żądanie powinien jednoznacznie sprecyzować w procesie składania reklamacji. W takim wypadku Sprzedawca wyśle do nabywcy dwa egzemplarze korekty. Nabywca powinien podpisać jedne z nich wraz z datą i odesłać na adres Sprzedawcy. Po otrzymaniu podpisanej kopii korekty faktury lub pobraniu jej z przesłanego linku, Sprzedawca przeleje Kupującemu na wskazane konto kwotę, na jaką była wystawiona.
  16. Sprzedawca zwraca pieniądze w formie przelewu bankowego bądź ewentualnie przekazem pocztowym. Przelew lub przekaz za prawidłowo zrealizowany zwrot towaru (wraz ze wszystkimi niezbędnymi danymi i dokumentami) będzie zrealizowany do 14 dni od ich otrzymania.
  17. Przed odesłaniem paczki do Sprzedawcy zaleca się uprzednio skontaktować e-mailem w celu ustalenia szczegółów zwrotu.
  18. PACZKI ODESŁANE DO SPRZEDAWCY ZA POBRANIEM LUB NA KOSZT ADRESATA NIE ZOSTANĄ ODEBRANE!

  19. REKLAMACJE
  20. Kupującemu przysługuje prawo reklamowania wadliwego towaru stosownie do regulacji kodeksu cywilnego i ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. W celu skorzystania z tych uprawnień zalecamy Kupującym skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia procedury reklamacyjnej, w szczególności ustalenia sposobu postępowania Sprzedawcy w razie uwzględnienia reklamacji (np. naprawa towaru, wymiana na nowy). Po dokonaniu ustaleń najczęściej Sprzedawca zleci firmie kurierskiej odbiór paczki ze wskazanego przez Kupującego adresu lub towar zakupiony należy odesłać na adres Sprzedawcy (w zależności od wcześniejszych ustaleń ze Sprzedawcą). Do paczki prosimy załączyć kopię ksero faktury.
  21. Wszystkie zakupione u Sprzedawcy części powinny być montowane w wyspecjalizowanych zakładach samochodowych (elektryczny, blacharski lub mechaniczny). Samodzielny montaż może skutkować utratą prawa do skutecznego reklamowania wadliwego produktu.
  22. Paczki odesłane za pobraniem nie zostaną odebrane i wrócą do nadawcy na jego koszt. W przypadku zwrotu lub reklamacji towar (po uprzednim ustaleniu mailowym) należy wysłać Pocztą Polską jako list lub paczkę. Dopuszczalna jest wysyłka priorytetowa (tak jak Sprzedawca wysyła paczki do Kupujących). Nie należy wysyłać takiej paczki z zaznaczoną opcją "Ostrożnie", "Na warunkach szczególnych", "Zadeklarowana wartość". Koszt wysyłki takiej paczki jest znacznie wyższy i nadwyżka kosztów w przypadku uwzględnienia reklamacji nie zostanie zwrócona.

  23. INNE
  24. Godziny pracy Sprzedawcy: poniedziałek: 7.00-17.00
    wtorek, środa, czwartek: 8.00-17.00
    piątek: 8.00-16.00
    sobota, niedziela, święta: NIE PRACUJEMY
    W powyższe dni i godziny można się skontaktować ze Sprzedawcą mailowo. W te same dni, ale w godzinach od 8.00 do 15.00 można się również skontaktować ze Sprzedawcą telefonicznie. Należy przy tym pamiętać, że każdy telefon opóźnia pracę a przez dużą ich ilość często jest zajęty. Sprzedawca nie czyta wiadomości SMS, nie oddzwania po puszczeniu tzw. "strzała".
    Najlepszą formą kontaktu jest kontakt poprzez e-maila. W godzinach pracy odpowiedzi na maile wysyłane są możliwie jak najszybciej. W korespondencji zawsze powinno się podać numery zamówień których dotyczy korespondencja. Kontynuując korespondencję (odpowiadając na e-maila od Sprzedawcy) zawsze powinno się zachować ciągłość - czyli odpowiedzieć a nie pisać nową wiadomość. Brak odpowiedzi na maila w ciągu najbliższego dnia roboczego od dnia wysłania oznacza, że mail zapewne nie dotarł do Sprzedawcy. W takiej sytuacji należy ponowić zapytanie.
  25. W trakcie realizacji transakcji od momentu dokonania zakupu poprzez klikniecie na "Złóż zamówienie" do wysłania paczki Kupujący otrzyma co najmniej trzy automatyczne wiadomości e-mail z systemu obsługi sprzedaży o stanie realizacji zamówienia. W jednej z nich informującej o wysłaniu paczki znajdzie się numer nadania oraz link do strony na której Kupujący będzie mógł sprawdzić gdzie jego paczka aktualnie się znajduje. W razie opóźnienia w doręczeniu paczki przez firmę kurierską należy dzwonić bezpośrednio na infolinię GLS.
  26. Wszystkie informacje jakie Sprzedawca ma od producenta danej części podane są w szczegółach opisu przedmiotu.


UWAGA!
Zakaz kopiowania tekstów i zdjęć. Wszelkie kradzieże zdjęć i treści będą zgłaszane do odpowiednich służb.
Przypominamy:
Zgodnie z ustawą z 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych (D.U. 1994/24/83) za naruszenie praw własności poprzez kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie przedstawionych treści bez zgody właściciela grozi grzywna oraz kara pozbawienia wolności od 6 m-cy do lat 5 (art. 115.1).